Tekst uit de Stadskrant, Stadsnieuws van de gemeente Leiden
Ballonnen, muziek en taart. Het was duidelijk feest afgelopen zaterdag in Transvaal. Daar werd de buurtontmoetingsplek officieel geopend. Deze nieuwe buurtontmoetingsplek is een van de vijf projecten die dit jaar worden uitgevoerd om de leefbaarheid in Transvaal te verbeteren.
De buurtontmoetingsplek is een plek met allerlei activiteiten voor en door bewoners (koffieochtenden, sporten, moeder-kind inloop, spreekuren etc.). De plek kwam tot stand met hulp van een grote groep mensen: o.a. het klusteam Binnenvest, welzijnsorganisaties SOL en Incluzio, jongerenprojectbureau Stad en de wijkverenging en bewoners.
Tijdens het officiële openingsmoment riep Annette Zwetsloot (voorzitter van de wijkvereniging) eerst Petra Hoogeveen (medebestuurslid en geboren en getogen in Transvaal) naar voren om een vlag te plaatsen op de pui. Wethouder Abdelhaq Jermoumi (Kansengelijkheid, Jeugd en Onderwijs) plaatste daarna de Transvaalvlag. De Leidse vlag hangt er altijd. Hangt de Transvaalvlag er? Het buurtcentrum is open en buurtbewoners zijn welkom!

